Гимназија  „ Душан Васиљев ” Кикинда

ЕРАЗМУС

Picture

Извештај са семинара „ Неформално образовање“

У оквиру пројекта ЕРАЗМУС + који се бави професионалним развојем запослених у образовању одржан је  од 16. до 23.новембра  2018.године у Вајмару  семинар на тему „Неформално образовање“. Аутори и реализатори семинара су акредитовани тренери Алексеј Степанов и Веле Георгиев.
На семинару је учествовало пет наставника Гимназије „Душан Васиљев“ из Кикинде: Ибојка Тот, проф. социологије, Бранислава Вујовић, проф.енглеског језика, Јелена Цигановић, проф. ликовног васпитања, Снежана Совиљ, проф. математике и Дубравка Војводић, проф. српског језика и књижевности.
Путовање је започело у петак, 16. 11. 2018.године у 8.30, наставило се летом из Београда за Берлин  у 12.40 у друштву вође семинара Алексеја Степанова, а затим возовима до Ерфурта и Вајмара где смо на одредиште, у Центар за образовање и васпитање младих стигли у 21.30. и упознали другог тренера(фасилитатора) Велета Георгиева који је, уз срдачну добродошлицу, пружио основне информације о правилима понашања,  кућном реду Центра и сатници за сутрашње активности.
Након договора о организацији рада и оквирног плана активности, првог дана је реализован обилазак знаменитости Вајмара (тргови, Шилерова улица, Градска кућа, споменици Гетеу, Шилеру, Хердеру…), а у поподневним часовима  су одржане две сесије на којима се разговарало о очекивањима полазника од семинара и о предностима и недостацима формалног образовања.
Другог дана су одржане четири двочасовне сесије на којима се говорило о врстама образовања у савременом свету, формалном, неформалном и информалном, како их разграничити, дефинисати и који циљ пред сваки од њих поставити. Пауза је искоришћена за обилазак Вајмарског парка у ком су смештене Гетеова башта и Римска кућа.
Наредни дан је протекао на сличан начин, у интензивном раду у учионици. Говорило се о предностима и недостацима сваког вида образовања,  затим о методама, облицима и активностима неформалног образовања, а све то поткрепљено је бројним примерима, довођено у везу са објективним околностима у којима се настава одвија у школама у Србији . Дискутовало  се о применљивости појединих радионица у постојећим условима.
Сутрадан је реализована посета школи у Ерфурту, у којој је било могуће видети како неформалне методе живе у пракси. Током обиласка  школе, упознали смо њене ресурсе, начин организације простора, начин организације и извођења наставе. Поподне је протекло у обиласку знаменитости града ( Лутеров споменик, цркве, тргови, мостови…).
Следећи дан је обухватио презентацију о учењу и памћењу, а затим се приступило конкретизацији и примени наученог тј. изради припрема у којима се примењују неформалне методе у формалном образовном процесу па је сваки наставник у оквиру свог предмета  и наставне јединице бирао и вештину коју ће развијати оваквим приступом . Планирано је да резулати рада буду презентовани као угледни часови у Гимназији у наредном периоду.
Пошто се  у Центру одржавао семинар за велики број деце средњошколског узраста из Италије, али  и околних места, позвани смо да наредног дана учествујемо у радионицама са различитим темама ( савремено ропство, предрасуде, положај Сиријки –истине и лажи …), што се показало као изузетно и драгоцено искуство. У поподневним часовима посетили смо Гетеову и Шилерову кућу и музеје, а потом је одржана сесија на којој су размењени  запажања и утисци са радионица .
За последњи дан семинара предвиђен је одлазак у логор Бухенвалд  и обилазак спомен-комплекса. Поподне је протекло у презентовању идеја за угледне часове, евалуацији и додели сертификата, а сутрадан у раним јутарњим часовима смо напустили Центар.
Семинар је добро осмишљен, интензиван и инспиративан. Сесије су се одвијале у подстицајној и неоптерећујућој атмосфери, рад у малој групи омогућио је пун израз полазницима семинара, ширину у учествовању у активностима и размени идеја у амбијенту отворености и присности, а вође семинара су, упркос својим младим годинама, показале висок степен знања и вештина, изузетан професионални став, али и спремност да отклоне или предупреде све евентуалне тешкоће у раду и да, на уштрб свог слободног времена, учествују у необавезним активностима (посете музејима, обилазак спомен-кућа…) тако да су у завршној евалуацији добили веома повољне (заслужене) оцене и критике.
Због свега наведеног предлажемо наставак сарадње

Галерија слика